پيشنهاد فروش خودرو مدل 2015 پرادو TXL چهار در

پيشنهاد فروش خودرو مدل 2015 پرادو TXL چهار در

همانطور كه مي دانيد تويوتا پرادو با گيربكس دستي طرفداران اندكي دارد، به طوريكه در سال گذشته تنها 990 دستگاه از آن به فروش رفت. در صورتي كه فروش كلي پرادو در سال 2014 رقمي بالغ بر 16,112 دستگاه بود. بي ترديد، هر فردي كه پشت فرمان اين شاسي بلند با گيربكس دستي مي نشيند، به اين موضوع پي مي برد كه قادر نيست از تمامي قابليت هاي اين خودرو بهره ببرد.

تويوتا پرادو مدل 2016 در تيپ GXL داراي يك پيشرانه ديزلي 2.8 ليتري مي باشد كه به توربوشارژر مجهز است و در كنار يك گيربكس 6 سرعته دستي قرار مي گيرد. اين شاسي بلند در تيپ GX نيز به بازار عرضه مي شود كه به عنوان خودرو محبوب آفرود در اختيار علاقه مندان قرار مي گيرد. جالب است بدانيد كه قيمت اين خودرو از 52,990 دلار شروع مي شود.

در ابتدا بايد خاطر نشان شويم كه دوره شاسي بلند هاي دستي براي عبور از مسيرهاي خارج جاده اي و آف رود در كلاس SUV ديگر به پايان رسيده است و اين خودرو ها در مدل هاي اتوماتيك عملكرد بالا و منحصر به فردي را از خود نشان مي دهند.

همانطور كه يك خودرو اتوماتيك رانندگي درون شهر را آسان مي كند، با تعويض دنده نرم و مناسب سواري معقول تري را در خارج جاده به راننده هديه مي نمايد. از طرفي، اگر در بزرگراه مشغول رانندگي باشيد، آنگاه باز هم  هيچ مشكلي پيش روي نخواهيد داشت. به طور كلي بايد بگوييم كه راننده اي كه با خودرو اتوماتيك رانندگي كند، ديگر به سراغ مدل دستي نخواهد رفت.

اما در مورد تويوتا پرادو مسئله كمي متفاوت است. اين خودرو با پيشرانه قدرتمند ديزلي و مجهز به توربوشارژر و گيربكي دستي كه با آن سازگاري دارد، همه را حيرت زده مي كند و لذت يك آفرود خاطره انگيز را براي سرنشينان به ارمغان مي آورد. طراحي اين شاسي بلند عالي است و مالك از داشتن آن حس برتري مي كند.

تعويض دنده با گيربكس دستي اين خودرو به نرمي انجام مي شود، حتي در ترافيك هاي سنگين نيز كلاچ آن سفت نمي شود. در مواقعي كه سرعت خودرو بالاست و يا فشار زيادي بر روي موتور است اين گيربكس به راحتي كار تعويض دنده را انجام مي دهد.

لازم به ذكر است كه واژه  نرم و راحت يك بخش جدانشدني از تويوتا پرادو است،يعني؛ كمپاني سازنده با اينكه كمي هندلينگ آن را محدود كرده، اما همواره به نرمي و راحتي سواري اين شاسي بلند انديشيده است. اين خودرو با رينگ هاي 20 اينچي و هندلينگ اسپرت، هنگام  حركت روي سنگ و لاخ و جاده هاي ناهموار ، كيفيت سواري خود را حفظ مي كند. موتور اين شاسي بلند به محض اينكه گرم شود، آرام مي گيرد و سرو صدايي توليد نمي كند. گفتني است، هنگام رانندگي در بزرگراه و يا اعمال فشار بر موتور باز هم سرو صدايي از آن شنيده نمي شود.

دنده هاي پنج و شش در در اين شاسي بلند حكم اووردرايو را دارند و راننده مي‌تواند بين سرعت 90 تا 110 كيلومتر بر ساعت از آنها استفاده كند. به اين طريق، فشار از روي موتور كاسته شده و در مصرف سوخت كمي صرفه جويي مي شود. با توجه به اين شرايط، مصرف سوخت به ازاي هر صد كيلومتر از 9.8 ليتر به 7.9 ليتر كاهش مي يابد. البته بايد يادآور شويم كه پرادو يك شاسي بلند بزرگ 7 نفره است و اين قابليت براي چنين خودرويي بسيار شگفت آور مي‌باشد.

با اندكي رانندگي در حالت چهار چرخ محرك(4WD) در يك مسير خارج جاده اي به سادگي به رابطه ميان گشتاور و تعويض دنده پي مي بريد. تعويض دنده هاي پايين براي راننده كمي ملموس تر از دنده هاي بالا خواهد بود، اما باز هم مي توان گفت كه در نوع خود بي نظير مي باشد.

كمپاني تويوتا براي اين مدل گارانتي 3 ساله يا 60 هزار كيلومتر كاركرد به همراه خدمات پس از فروش در سراسر استراليا ارائه كرده است. اين خودرو هر شش ماه و يا به ازاي 10 هزار كيلومتر كاركرد سرويس ميشود كه هزينه آن 220 دلار خواهد بود.

با توجه به تمامي مواردي كه ذكر شد، بايد بگوييم كه تويوتا پرادو را در مدل دستي به هيچ عنوان به خريداران آن پيشنهاد نمي كنيم. چراكه نمي توان عملكرد يك شاسي بلند اتوماتيك را حين حركت در مسير آفرود ناديده گرفت. اگر علاقه مند به رانندگي با يك شاسي بلند بزرگ با گيربكس دستي هستيد، بهتر است پرادو دستي را امتحان كنيد. اما بي شك آخرين نفري مي باشيد كه به خط پايان مي رسيد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.