پيشنهاد فروش خودرو مدل امرسدس بنز A-Class مدل 2016

پيشنهاد فروش خودرو مدل امرسدس بنز  A-Class مدل 2016

مرسدس بنز A-Class با دماغه پهن، نيم رخ صاف و راست، پلت فرم "ساندويچي" و ديفرانسيل جلو توانسته است محصولي پرفروش و پرطرفدار باشد. با يان كه بيش از 1.5 ميليون دستگاه از اين خودرو به فروش رفته است ولي انتقادهايي نيز به آن وارد شده است. برخي از خريداران معتقدند اين خانواده از مرسدس بنز به اندازه كافي اسپرت نيست و بدنه اي جعبه اي شكل دارد.

بنابراين از آن جايي كه نسل سوم اين خودرو 15 سال پيش به بازار عرضه شده بود، كمپاني سازنده تصميم به بازنگري در طراحي اين سري محصولات گرفته است. به اين ترتيب، مرسدس بنز A-Class امروزي دستخوش تغييرات زيادي شده است. اين خودرو خانوادگي 4.3 متر طول دارد كه شايد درك آن براي بسياري از خريداران راحت تر باشد. پلت فرم ساندويچي موتور و ساير تجهيزات مربوط به آن را به جاي جلو يا عقب در زير كابين قرار داده است و باعث شده است تا خودرو جمع و جور و در عين حال بسيار جادار باشد. سيستم تعليق جلو از نوع مك پيرسون و سيستم تعليق عقب نيز از نوع سه اتصالي است كه در زير بدنه يكپارچه فولادي قرار گرفته اند.

 

بررسي مرسدس بنز A160-03

 

موتورهاي ديزلي 1.5 ليتري، 1.8 ليتري و 2.1 ليتري و موتورهاي بنزيني 1.6 ليتري و 2.0 ليتري نيز ارائه مي شوند كه امكان اتخاب از بين آن ها براي مشتريان وجود دارد.

 

در كابين داخلي صندلي هاي اسپرت و غربيلك فرمان اسپرت به چشم مي خورد و نشان مي دهد تيم طراحي مرسدس بنز A-Class وقت زيادي را صرف كرده است تا مبارزه با رقبا بپردازد و اين هاچ بك را جذاب و دوست داشتني تر از قبل بكند.

مرسدس بنز A-Class با برادرانش از خانواده B-Class و CLA-Class از يك پلت فرم مشترك استفاده مي كند ولي از آن ها جادارتر است و به نظر مي رسد بيشتر از محصولات آئودي الهام گرفته است.

تجهيزاتي كه به صورت استاندارد براي مرسدس بنز A-Class ارائه مي شوند عبارتند از: نمايشگر 5.8 اينچي، اتصال بلوتوث و سيستم هشدار خواب آلودگي راننده Air-con. مسيرياب ماهواره اي به همراه نمايشگر 7 اينچي نيز به صورت سفارشي در اختيار مشتريان قرار مي گيرد.

 

موتور 1.8 ليتري كه روي مدل  A200 CDI نصب مي شود 134 اسب بخار نيرو و 300 نيوتن متر گشتاور توليد مي كند. اين موتور در كنار گيربكس اتوماتيك و دو كلاچه 7G-DCT قرار مي گيرد و شتاب صفر تا صد آن 8.9 ثانيه اعلام شده است. اين ميزان از نيرو و گشتاور در كنار سيستم تعليق مناسب و خوش تنظيم قرار مي گيرد و به راننده اعتماد به نفس زيادي مي دهد.

ميزان مصرف سوخت 4.75 برآورد شده است كه عدد بسيار خوبي است و نشان مي دهد دور موتور خيلي زود بالا مي رود و گيربكس نيز از ضريب دنده اي مناسب برخوردار است.

 

چنانچه مصرف پايين برايتان در اولويت قرار دارد، موتور مدل A180 CDI نيز برخورداري از عملكردي خوب، مصرف سوختي برابر با 3.63 ليتر دارد و در هر كيلومتر فقط 99 گرم گاز آلاينده CO2 توليد مي كند. شتاب صفر تا صد اين مدل نيز 11.3 ثانيه اعلام شده است.

 

بررسي مرسدس بنز A160-02

 

اگر بي سر و صدا بودن و نرم كار كردن برايتان اهميت دارد مي توانيد از بين موتورهاي بنزيني يكي را انتخاب كند. موتور A250 حدود 211 اسب بخار نيرو توليد مي كند و به هاچ بك مرسدس بنز A-Class اجازه مي دهد شتاب صفر تا صدي برابر با 6.6 ثانيه داشته باشد.

موتور بنزيني ديگر، موتور A200 است كه 122 اسب بخار قدرت دارد و صفر تا صد آن 8.3 ثانيه اعلام شده است. با اين كه عملكرد موتور A180 زياد چنگي به دل نمي زند ولي به نوبه خودش موتور قوي و مهمي است. اين موتور در دورهاي پايين آرام و بي صداست و در سرعت هاي بالا نيز مصرف سوخت پاييني دارد.

 

كمپاني مرسدس بنز با توليد مرسدس بنز A-Class يك محصول ناب و پويا به بازار عرضه كرده است كه تكان هاي بدنه بسيار كمي دارد. هندلينگ بسيار خوب است و هنگام عبور از پيچ ها خودرو تعادل بسيار خوبي دارد. از ميان رقباي اين خودرو مي توان به بي ام و سري 1 و آئودي A3 اشاره كرد كه مهيج هستند ولي به اندازه مرسدس بنز اعلا و ناب نيستند. ناگفته نماند كه كيفيت سواري در جاده هاي ناهموار قدري پايين مي آيد و با سر و صدا همراه مي شود و هندلينگ نيز كمي پايين مي آيد.

در مسيرهاي بسيار ناهموار، بدنه بدون تكان باقي نمي ماند و چندان راحت نيست و اين امر  بيشتر سرنشيناني كه براي اولين بار سوار آن مي شوند را شگفت زده مي كند. به اين ترتيب مي توان گفت اين خودرو براي رفت و آمدهاي روزمره نيز چندان مناسب نيست. البته هندلينگ به اندازه كافي خوب است تا اين ضعف را بپوشاند.

 

بررسي مرسدس بنز A160-01

 

سيستم تعليق مدل AMG قدري خشك است و هندلينگ را قدري ضعيف مي كند ولي كيفيت سواري آن در مجموع خوب است.

شايد ارزان ترين محصول از خانواده مرسدس بنز A-Class مدل A180 باشد كه بعد از مدل هاي SE، Sport و AMG در رده آخر قرار مي گيرد. اين مدل به رينگ هاي 15 اينچي و موتور بنزيني 1.6 ليتري مجهز است و تركيبي مناسب از عملكرد و مصرف پايين است.

 

  • نتيجه گيري

مرسدس بنز A-Class به عنوان يك شاخه از محصولات كمپاني سازنده قصد دارد از راه هايي متفاوت، پويايي جديدي به اين محصولات بدهد. بدنه ظاهري زيباست و داخل كابين نيز كيفيت حرف اول را مي زند.

اين ويژگي ها در كنار موتورهايي كم مصرف و پاك قرار مي گيرند. هندلينگ نيز عالي است و قبلاً در خودروهاي جمع و جور مرسدس بنز مشاهده نمي شد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.