پيشنهاد فروش خودرو مدل گراند ويتارا 2.4 (مونتاژ) 2015

پيشنهاد فروش خودرو مدل گراند ويتارا 2.4 (مونتاژ) 2015

ويتارا، ثابت كرده است كه يك خودروي خانوادگي خوب است. خودرويي مجهز، اقتصادي، كارآمد و آسان براي رانندگي است. هر چند كه برخي تشريفات و تزئينات، كيفيت بالايي ندارد؛ اما تجهيزات معمولي اين خودرو كه حسادت بسياري از سازندگان خودرو را برانگيخته است، نشان از ارزش بالاي آن دارد.

مسافت طي شده: ۹۳۱۱ كيلومتر

مصرف سوخت: ۵ ليتر در هر ۱۰۰ كيلومتر

اين چند ماه اخير براي سوزوكي ويتارا، پرمشغله بوده است. شاسي‌بلند كوچك و خانواده دوست ما، هفته‌ها مورد آزمايش‌هاي متعدد تابستاني قرار گرفت؛ و حتي از آن به عنوان اتاق پرو بي‌آماد، استفاده شد!

همگي مي‌دانيم كه حدس زدن در مورد شرايط آب و هوايي جزيره بي‌مورد است؛ بنابراين براي رفتن به تعطيلات در چنين شرايطي، بايد وسايل و لباس‌هاي بيشتري با خود حمل كنيد. علاوه بر اين، افرادي چون خود من، فضايي را هم براي خريدهاي خانواده نياز در نظر مي‌گيرند.

 

 

خوشبختانه، اين خودرو تمام وسايل خانواده‌مان را كه براي تعطيلات و قايق سواري برداشته بوديم، در خود جاي داد. البته وقتي كه از فضاي ۳۷۵ ليتري آن به اضافه فضاي زير كفي و صندلي‌هاي عقب براي جا دادن يك گيتار و يك جا يخي استفاده كردم، مقداري تنگ به نظرم آمد.

به كمك سادگي اين خودرو، تابستان امسال را بدون جروبحث گذرانديم. اين ماشين، راحت است و رانندگي با آن، آسان به نظر مي‌رسد؛ و در عين حال فضاي كافي در پشت سر، براي پسرانم كه در سن رشد هستند، فراهم مي‌كند تا به راحتي لم بدهند و از وسايل گوناگون خود استفاده كنند.

روش كار با سيستم ناوبري هم آسان بود، اما صفحه نمايش آن، به نظرم كمي عجيب و غريب آمد. نقشه اين سيستم، به دليل وجود اطلاعات اضافي در بالا و پايين صفحه، در يك كادر بسته نمايش داده مي‌شود؛ بنابراين در حالي كه اين سيستم به خوبي كار مي‌كند، قدرت بزرگ‌نمايي قابل قبول براي دست‌يافتن به تمام اطلاعات مسير مورد نظر را ندارد.

همچنين، اين سيستم به نظر كمي نامرغوب مي‌آيد و اين تنها بخش خودرو نيست كه اين احساس را به شما مي‌دهد. سيستم كمك ترمز آن هم كمي نااميدكننده است. اين سيستم طراحي شده است تا راننده را از موانع احتمالي آگاه‌كنده، اما بسيار حساس عمل مي‌كند. اين سيستم به سكوب‌هاي ايمني، موانع كنار جاده‌اي و حتي سرعت‌گيرها توجه نشان مي‌دهد.

آگاهي از اين موانع مهم است، اما بوق‌هاي هشدار اين دستگاه مي‌تواند آزاردهنده باشد. البته مي‌توانيد اين سيستم را خاموش كنيد، اما اين كار هم پيامدهاي خاص خود را خواهد داشت.

شركت سوزوكي، ماه گذشته، فراخواني براي تنظيم مجدد حسگر رادار اين سيستم داد؛ باوجود به‌روزرساني نرم‌افزاري كه يك ساعت طول مي‌كشد، همچنان اين سيستم حساس باقي مي‌ماند.

در محاسبه ارزش در برابر پول، ويتارا خود را چه از نظر تجهيزات استاندارد و يا هزينه‌هاي متداول، به اثبات مي‌رساند. براي پر كردن باك اين خودرو، تقريباً ۵۴ يورو بايد بپردازيد، اما مصرف سوخت پنج ليتر در هر ۱۰۰ كيلومتر، خبر خوشي براي جيب شما است.

ما از خودروي خود به عنوان اتاق تعويض لباس هم استفاده كرديم! خُب، هواي تابستاني و بي‌نظير جزيره به يك باره تصميم به باريدن گرفت. در حالي كه والدين در صندلي‌هاي جلو به راحتي و صبورانه نشسته‌اند، كودكان مي‌توانند به آساني، لباس‌ها و چكمه‌هاي خود را در صندلي‌هاي عقب عوض كنند. خاطراتي بي‌نظير همراه با يك خودروي بي‌نظير در تابستان جزيره‌اي بي‌نظير.

 

 

همان‌طور كه شاهد هستيد، اولين كار سوزوكي ويتاراي ما اين بود كه به من كمك كند كه كمي پند و اندرز خودرويي بگيرم تا خطرات كاهش يابند و برنامه تمرين هوشياري راننده هم ثابت كرده است كه راه بسيار خوبي براي دستيابي به اين مهم است. پس از گذشت تنها يك ماه از خريد اين خودرو، هنوز در حال عادت كردن به آن هستم، اما بايد اعتراف كنم كه همان برخوردهاي اوليه هم بسيار نويدبخش هستند. سوزوكي ويتارا ۲۰۱۶، از نظر طراحي، نشانه‌هاي مشخصي از Range Rover Evoque دارد. چراغ جلوه‌هاي قوس دار و جلو پنجره كرومي بزرگ اين خودرو، شباهت زيادي به شاسي‌بلند انگليسي فوق‌الذكر دارد؛ اين در حالي است كه خطوط صاف و تركيب‌هاي هوشمندانه، ظاهري عضلاني و مصمم به اين خودرو داده است. هرچند، پشت اين خودرو به دليل ارتفاع افزايش يافته و چراغ‌هاي بدتركيب، به خوبي جلوي آن نيست.

 

 

حالت خارج جاده‌اي اين خودرو، شما را در موقعيت بلندي قرار مي‌دهد تا ديد بهتري از راه پيش رو داشته باشيد. در ضمن، داخل اين خودرو به خاطر فضاي زياد و صندلي‌هاي راحت با روكش چرمي و دوخت جير، واقعاً راحت است.

علاوه بر اين، اتاق اين خودرو به خاطر داشتن سانروف دوگانه كه نور بسياري را به داخل هدايت مي‌كند، سبك و دل‌باز است؛ البته به خاطر فضاي مورد نياز جهت جمع شدن سانروف در قسمت پشتي خودرو، ممكن است سرنشينان قدبلند عقب، به مشكل بخورند.

اين سانروف، فقط در مدل مجهز SZ۵، در دسترس خواهد بود؛ البته اين مدل امكانات بسيار ديگري هم دارد. از جمله ملزومات ايمني، مي‌توان به سيستم كمك ترمز و شش كيسه هوا اشاره كرد، علاوه بر اين‌ها، امكاناتي همچون ناوبري ماهواره‌اي، راديوي ديجيتالي، دوربين عقب، كروز كنترل و غيره براي اين مدل در نظر گرفته شده‌اند، جالب است بدانيد كه بسياري از اين امكانات به صورت استاندارد در تمامي مدل‌هاي اين خودرو وجود دارند كه خود اين امر بسيار تحسين برانگيز است.

به شخصه شانس استفاده از سيستم ناوبري ماهواره‌اي و راديوي ديجيتالي اين خودرو را تاكنون داشته‌ام و بايد بگويم كه توسط هر دوي آن‌ها تحت تأثير قرار گرفتم. كمي طول مي‌كشد تا به سيستم ناوبري آن عادت كنيد، اما اين سيستم كيفيت بالايي دارد و قدرت لمسي صفحه نمايش آن مانند يك گوشي هوشمند است. اين يعني شما مي‌توانيد به كمك انگشتان خود، نقشه را بزرگ نمايي كنيد و يا آن را به اين‌طرف و آن‌طرف بكشيد تا مقصد خود را پيدا كنيد؛ اما با اينكه بدون شك، كاركردن با اين سيستم خوب است، واكنش آن به قدرت يك گوشي هوشمند جديد نيست؛ بنابراين ترجيح مي‌دهم تا از كليدهاي لمسي مثبت و منفي براي تنظيم اندازه نقشه استفاده كنم.

تنها مشكلي كه با طراحي داخلي اين خودرو داشتم، برخي تزئينات نامرغوب آن بود. با وجود اينكه ويتارا يك خودرو متوسط است، اما استفاده از پلاستيك سخت در طراحي داخلي اين خودرو، باعث مي‌شود فكر كنيد كه سوزوكي، خساست به خرج داده است.

 

 

اين خودروي شاسي‌بلند، يك وسيله نقليه سنجيده و دوستدار خانواده، براي كارهاي روزانه است. صندوق اين خودرو به آساني قابل بارگيري است و داراي لبه يا قوس‌هاي عجيبي كه وسايل شما به آن گير كند، نيست؛ ضمناً فضايي هم در قسمت زيرين كفي براي اين كار وجود دارد.

وقتي كه پشت فرمان اين خودرو مي‌نشينيد، احساس راحتي بسياري مي‌كنيد. پيشرانه ديزلي اين خودرو، صداي زياد و شكننده‌اي ايجاد مي‌كند، ولي همچنان با ظرافت و قدرت خاصي، پاسخ‌گو به دستورات شما است. فرمان‌پذيري آن در سرعت، كمي ناچيز است اما در مسيرهاي پرپيچ و خم، خوشايند است.

مدتي را كه با اين خودرو گذراندم، ان‌شاءالله به من كمك خواهد كرد تا در ماه‌هاي آينده نهايت شناخت را از اين خودرو داشته باشم؛ و هنگام بازگشت به خانه نگاه ديگري نسبت به اين مدل داشتم.

  • هوشياري راننده

مهارت‌هاي مارتين به شما ياد خواهد داد كه چگونه با شناخت راه، پيش بيني موانع و تأثير گذاشتن بر رفتار ساير راننده‌ها به كمك موقعيت وسيله نقليه خود، هوشياري رانندگي خود را افزايش دهيد. برخي راهنمايي‌ها و توصيه‌هاي او، كشفي در خرد انسان است.

به عنوان مثال، بسياري از تصادفات درون پيچ‌ها رخ مي‌دهند. او عنوان مي‌كند، ترمزگيري آرام قبل از رسيدن به پيچ به جاي ترمزگيري ناگهاني به شما كمك مي‌كند تا خطر عبور عقب خودرو از خط ممتد را كاهش دهيد. ممكن است در اين حالت هم عقب خودرو كمي منحرف شود، اما نه آن‌قدر كه موجب ايجاد تصادف شود!

سپس او، نزديك شدن يك اتوبوس را در يك جاده باريك و مدت‌ها قبل از اينكه ديده شود، هشدار داد. از كجا مي‌دانست؟ او صف‌هاي مردم را در ايستگاه قبلي اتوبوس ديده بود و به همين دليل منتظر آمدن يك اتوبوس از روبه‌رو بود. به نظر ساده اما هوشمندانه مي‌رسد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.