پيشنهاد فروش خودرو مدل ب ام و 330i 2009
بهروزرسانيهاي ناچيز در سبك و سياق و يك منبع قدرت بزرگ ديزلي، كمي تزيينات اضافي بهخودروي لوكس ميان رده موردعلاقه شما، يعني بيامو سري 3 مدل 2009، ميبخشد.
- نقاط قوت
پويايي نزديك به عالي، پيشرانه بهبوديافته و قدرتمند، كيفيت مواد استفاده شده در داخل خودرو، چهار حالت بدنه، سقف مستحكم و براق قابل جمع شدن در نمونههاي كروكي.
- نقاط ضعفش
فضاي كم داخلي، قيمت.
- تازههاي مدل 2009
مدلهاي سدان و استيشن اين خودرو، يك سري تغييرات ملايم در ظاهر خود دادهاند و از محور عقب عريضتري هم بهره ميبرند. سيستم هدايتگر iDrive كه اكنون، اساس آن رانندگي در شرايط سخت است و از ويژگي اعلام ترافيك همزمان، بهره ميبرد؛ از نو طراحي شده است و به عنوان يك گزينه اختياري براي سيستم ناوبري خودرو، قابل سفارش است. در مدل سال، نمونههاي سدان سري 3، قابليت نصب پيشرانه ديزلي پاك و مجهز به توربوشارژهاي دوقلو را به صورت اختياري دارند. و نهايتاً، مدلهاي چهارچرخ محرك، مزين به سيستم xDrive و يك سري ويژگيهاي كارآمد بهبوديافته و يا به كلي جديد، هستند.
- معرفي
يك سال ديگر و باز هم يك سري تغييرات كوچك براي بهبود يكي از پيشتازان خودروهايي كه تاكنون ساخته شدهاند. براي دههها است كه تمامي مدلهاي اين خودرو، به عنوان يك معيار در بازار خودروهاي لوكس ميانرده، شناخته ميشود. خيلي ساده ميتوان گفت كه اين بيامو، آميزهاي از شكوه و تجمل يك خودروي آرام، كيفيت ساخت درجهيك، اندازه مناسب، ويژگيهاي فراوان محتوايي و تعادل در رانندگي است كه ساير خودروسازان، مدتهاست كه ميخواهند از آن تقليد كنند.
براي مدل 2009 هم يك سري تغييرات كوچك در نظر گرفته شده است تا جايگاه فوقالعاده اين خودرو دستنخورده باقي بماند. برخي عناصر ظاهري سؤالبرانگيز نمونههاي سدان و استيشن هم، اصلاح شدهاند. اين نمونهها، در قسمت جلوي خود، نمايي جديد دارند كه يادآور نمونههاي جذاب دودرب و كروك، هستند و اتاقهاي ساده آنها، نشان از بازگشت اين خودروها به استفاده از چراغ عقبهاي جالبتر و L مانند سنتي اين شركت، دارند. در اين سال، نمونههاي دودرب و كروك، رها شدهاند و ازآنجاييكه نمونههاي استيشن و سدان تنها مدلهايي هستند كه مناسب خانوادهاند و نياز به كمي جراحي زيبايي داشتند؛ براي ما مشكلي ايجاد نميكند.
از طرفي ديگر، رابط كاربري سيستم iDrive كه بدگوييهاي فراواني از آن شده است، به شكل شگفتانگيزي بهبوديافته و فهرستهاي آن، چيدمان منطقيتري پيدا كردهاند؛ كليدهاي موجود بر اهرم كنترل اين سيستم، قابلاستفاده براي دسترسي به مواردي كه بسيار مورداستفاده قرار ميگيرند همچون، راديو، ناوبري و تلفن، است. خود سيستم ناوبري هماكنون با محوريت رانندگي در شرايط سخت، كار ميكند و از ويژگيهايي مانند اطلاعات مربوط به ترافيك همزمان، بهره ميبرد.
در اواخر امسال، اولين مدل بيامو با پيشرانه ديزل پاك براي ايالاتمتحده، تحت عنوان 335D، براي اولين بار عرضه خواهد شد. اين مدل كه از دو توربوشارژ و شش سيلندر، بهره ميبرد؛ قدرت اعجابانگيزي توليد خواهد كرد و بااينوجود، بر اساس اعلام شركت، همچنان مصرف سوخت استثنايي 10 ليتر در 100 كيلومتر درونشهري و 6.5 ليتر برونشهري را رقم ميزند و درعينحال، پيشنيازهاي سختگيرانه ايالات را هم رعايت ميكند.
اين خودرو، ساختهوپرداخته شده است تا همچنان به عنوان پرفروشترين خودروي لوكس آمريكا، باقي بماند و با دلايل فراوان و صادقانه ميتوان گفت، با راحتي و زيبايي كه دارد، ميتواند تعداد زيادي از مصرفكنندگان را به خود، بكشاند. اما اين به آن معنا نيست كه بگوييم حريف لايقي براي اين خودرو وجود ندارد. اينفينيتي G37، قدرت 335i را با قيمت 328i، ارائه ميكند؛ كاديلاك CTS، فضاي داخلي بيشتري را فراهم ميكند و مدل جديد آئودي A4، قابليت رانندگي در تمام شرايط جوي را در يك مجموعه شيك، جمع كردهاست. تمامي اين نمونهها، جايگزينهاي تحسينبرانگيزي هستند؛ اما هيچيك از آنها، توانايي به زير كشيدن سري 3 را از جايگاه قديمي خود، ندارند.
- اتاقها، مدلها و امكانات
اين خودرو با اتاقهاي سدان، استيشن، دو درب و كروك با سقف فلزي، در دسترس خواهد بود. تمامي اين نمونهها مجهز به ديفرانسيل عقب مدل 328i، هستند و اين در حالي است كه نمونههاي دودرب، سدان و استيشن، مجهز به سيستم چهارچرخ محرك 328i xDrive، هستند. تمامي نمونهها بهجز استيشن، ميتوانند از ديفرانسيل عقب 335i، استفادهكننده؛ اين در حالي است كه سدان و دودرب، حالت xdrive 335i را دارند. و در آخر هم مدل سال، مجهز به يك پيشرانه ديزلي تحت عنوان 335d، به سايرين ملحق خواهد شد.
تجهيزات استاندارد بر روي مدل 328i، شامل موارد زير است: رينگهاي 16 اينچي، آينهبغلهاي گرمكن دارد، سانروف، تودوزيهاي چرم مصنوعي وينيل، كنترل دماي خودكار و سيستم پخش CD به همراه 10 بلندگو با ورودي AUX. مدلهاي دودرب و كروك، يك سري تجهيزات اضافي هم دارند كه شامل: فنربندي اسپورت براي كوپه و قابليت جمع شدن برقي سقف فلزي براي كروكي، ميشود. به عنوان افزونههايي براي پيشرانه قدرتمند 335i، رينگهاي 17 اينچي، چراغ جلوهاي زنون و صندلي حافظهدار و برقي راننده هم در نظر گرفته شدهاند. 335d هم بايد تجهيزات مشابهي داشته باشد.
اكثر مدلهاي اين خودرو كه در نمايشگاهها به چشم ميخورند، مجهز به مجموعه تجهيزات Premium، هستند كه موارد زير را به اين خودرو اضافه ميكند: روكشهاي چرمي (بدون جذب حرارت در مدل كروك)، آيينههاي مجهز به حالت شب خودكار، قابليت اتصال بلوتوث، سيستم كمكرسان مسيرهاي طولاني بيامو؛ براي مدلهاي 328i: صندليهاي حافظهدار برقي براي راننده. مجموعه تجهيزات Sport، شامل موارد زير است: فنر خشكتر براي مدلهاي كروك، سدان و استيشن، رينگهاي بزرگتر، صندليها و فرمان اسپورت، تزيينات خارجي ويژه موسوم به «Shadowline»، براي تمامي مدلها. مجموعه تجهيزات Climate، موارد زير را اضافه ميكند: فرمان و صندليهاي جلو مجهز به گرمكن، چراغ جلوهاي بازتابكننده مجهز به شيشه شوي و صندليهاي تاشو كه البته اين مورد آخري، براي مدل سقف متحرك، غيرقابلنصب است. تمامي اين تجهيزات را ميتوانيد به صورت جزئي، سفارش دهيد.
در ميان اين تجهيزات قابل سفارش، امكانات ديگري از جمله: سيستم ناوبري با هدايتگر iDrive، ورود و استارت بدون كليد، كروز كنترل فعال، سيستم كمك پارك عقب و جلو، سيستم فعال فرمان مختص مدل 335i، اهرمهاي تعويض دنده در پشت فرمان در صورت سفارش جعبهدنده خودكار، چراغجلوهاي زنون براي 328i، سايبان شيشههاي عقب، راديوي ماهوارهاي، راديوي HD، رابط iPod و سيستم صوتي ساراوند Logic 7، هم وجود دارند.
- سيستم انتقال نيرو و عملكرد
مدل 328i مجهز به ديفرانسيل عقب و نمونه مجهز به چهارچرخ محرك xDrive، از يك پيشرانه 3.0 ليتري خطي 6 سيلندر نيرو ميگيرند كه توان توليدي آن 230 اسب بخار و 200 پوند فوت گشتاور است. 335i و 335i xDrive، از همين پيشرانه منتها مجهز به توربو شارژهاي دوگانه، استفاده ميكنند كه قادر است 300 اسب بخار نيرو و 300 پوند فوت گشتاور توليد كند. مدل 335d، از يك پيشرانه ديزل مجهز به دو توربوشارژ، استفاده خواهد كرد كه نيرويي برابر با 265 اسب بخار و 425 پوند فوت گشتاور ويرانگر، توليد خواهد كرد. تمامي مدلهاي بنزيني، به صورت استاندارد از جعبهدنده دستي شش سرعته بهره ميبرند و اين در حالي است كه يك جعبهدنده خودكار شش سرعته، براي آنها قابل سفارش است. اين جعبهدنده براي مدل 335d، به صورت استاندارد تعبيه شده است.
در آزمايش عملكرد مدل 328i، جا خورديم؛ اين خودرو با جعبهدنده دستي، توانست در مدتزمان 6.4 ثانيه سرعت خود را از صفر به 100 كيلومتر برساند و اين در حالي است كه مدل كروك، تنها چند دهم ثانيه كندتر بود. اين آزمايش را با چندين 335i كوپه و سدان، انجام داديم و آنها توانستند به شكلي كاملاً منسجم، زمان 5 ثانيه را از خود بر جاي بگذارند. 335d هم اين كار را در مدت 5.9 ثانيه، انجام داد.
با وجود منبع قدرت نيرومندي كه براي اين خودروها در نظر گرفته شده است، اما همچنان مصرف سوخت آنها نسبتاً، اقتصادي است. مصرف آنها 13 تا 14 ليتر در 100 كيلومتر براي شهر و براي بزرگراه، 8 تا 9 ليتر و به صورت تركيبي 10 تا 11 ليتر است كه بسته به نوع رانندگي و نوع اتاق خودرو، متغير است. 335i اتوماتيك، درون شهر 13.5 ليتر و خارج از شهر 9 ليتر بنزين در هر 100 كيلومتر، مصرف ميكند؛ ميزان تركيبي آن هم 11 ليتر است. جعبهدنده دستي و يا سيستم چهارچرخ محرك، ميزان مصرف سوخت را كمي، افزايش خواهند داد. بيامو، تخمين ميزند كه مصرف مدل 335d، اعداد شگفتانگيز 10 ليتر براي شهر و 6.5 ليتر براي جاده را نشان خواهد داد.
- ايمني
حداقل تجهيزات ايمني بر روي اين خودرو عبارتاند از: ترمزهاي ديسكي ضدقفل، سيستم كنترل پايداري، لاستيكهاي قابل حركت به هنگام پنچري، كيسههواهاي جانبي براي سرنشينان جلو و كيسههواهاي زانويي كامل. مدل كروكي، فاقد كيسههواي جانبي براي زانو است، اما كيسههواهاي جانبي، تا قسمت سر گسترش مييابند و حلقههاي ضد واژگوني خارج شونده هم براي آن در نظر گرفته شده است. سيستم كنترل پايداري با به كارگيري چندين ويژگي، به نحوي طراحي شده است كه عملكرد ترمزگيري را بهبود بخشد، مواردي همچون پاك كردن و خشككردن مكرر چرخههاي ترمز به هنگاميكه برفپاككنها مورداستفاده قرار ميگيرند و يا اِعمال ترمزگيري خفيف به هنگاميكه راننده، پاي خود را ناگهان از روي گاز، برميدارد.
در تستهاي تصادف دولتي، مدل سدان و استيشن، در تصادف از جلو چهار ستاره و در تصادف از بغل، پنج ستاره، دريافت كردند. مؤسسه بيمه ايمني جادهها، امتياز «خوب» را به مدلهاي سدان، استيشن و كروكي در تصادف از جلو داده است. دو مدل اوليه، امتياز «خوب» را در تصادف از بغل به خود، اختصاص دادند؛ اما مدل كروك، امتياز «حداقل» قابلقبول را به دليل عدم وجود محافظت كافي از سر سرنشينان صندليهاي عقب و امكان آسيب ديدن نيمتنه سرنشينان جلو، به خود اختصاص داد.
- طراحي داخلي و ويژگيهاي خاص
طراحي داخلي اين سري، نمايشي خويشتندارانه از يك خودروي مجلل دارد. اما كاملاً مشخص است كه تأكيد اين خودرو بر راحتي راننده و غرق شدن در عناصري همچون صندليهاي راحت و درجههاي عقربهاي واضح، بوده است. مواد مورداستفاده و كيفيت ساخت، استثنايي هستند؛ حتي روكشهاي چرم مصنوعي، بسيار راحتتر و بهتر از آن چيزي است كه انتظار ميرود. روكشهاي ضد حرارت مدل بدون سقف، يك راهحل بسيار خوب براي خنك نگهداشتن پشت سرنشينان، هستند. رابط كاربري سيستم الكترونيكي iDrive به همراه سيستم ناوبري قابل سفارش، نسبت به مدلهاي گيجكننده قبلي خود، بهبود پيدا كرده و در دسترس است؛ اما همچنان كنترل سيستم صوتي را پيچيده ميكند.
صندليهاي استاندارد جلو، ميتوانند خستگيهاي حاصل از رانندگي روزانه را از تن شما، به دور كنند و اين در حالي است كه صندليهاي اسپورت قابل سفارش برقي، به شكل والاتري راحت هستند. صندليهاي عقب، فضاي كافي براي افراد بزرگسال در مسافتهاي كوتاه دارند؛ اما ممكن است كه سرنشينان قدبلندتر، درخواست فضاي بيشتري براي سر خود، داشته باشند. فضاي بار، براي مدلهاي سدان و كوپه، معمولي است، اما اين فضا در مدل استيشن، به مقدار 1,727 ليتر ميرسد. در مدل كروك، وقتيكه سقف، بسته است، فضاي بار منطقي به شما ارائه ميشود؛ اما در صورت باز شدن سقف، همانطور كه انتظار ميرود، از اين فضا، به ميزان قابلتوجهي كاسته ميشود.
- تجربه رانندگي
هيچيك از پيشرانههاي قابل انتخاب براي اين مدل، نامناسب نيستند. موتور پايه با تنفس طبيعي در گشتاورهاي پايين، كمي ضعيف به نظر ميرسد، اما هنگاميكه دور ميگيرد، با سرعت قابلقبولي خودرو را به حركت درميآورد و مصرف سوخت ستودني از خود، در جادهها بر جاي ميگذارد. طبق سنت خودروهاي بيامو، به كمك پيشرانه خطي شش سيلندر، از دور موتورهاي پايين تا دور موتورهاي بالا، به نرمي و آرامي، طي ميشود و به هنگام شتابگيري سريع، لولههاي اگزوز، زوزههاي مهيبي ميكشند. براي تشنگان قدرت، 335i تويين توربو، غوغايي به پا خواهد كرد و شتابگيري از خود نشان خواهد داد كه سابقاً آن را در مدلهاي قدرتمند M3، ديدهايم. در همين حال، مدل 335d كه كمي ديرتر در دسترس خواهد بود، ميزان گشتاور قابلقبولي را با حداقل مصرف سوخت، در ميان ساير مدلها، ارائه خواهد كرد.
اهميتي ندارد كه كداميك را انتخاب ميكنيد، تمامي مدلهاي سري 3، با فنربندي، فرمانپذيري و ترمزهايي در سطح جهاني، ساعتها سرگرمي را در جادههاي باريك و پر پيچوخم، به شما هديه خواهند كرد. درعينحال، اين خودروها، به كمك رانندگي نرم و اتاق بيسروصدا، يك نمونه بسيار عالي براي مسافرتهاي طولاني هستند. اين خودروها، در هر دو زمينه، فوقالعاده ظاهر شدهاند، زبان طرفداران دو آتشه رانندگي را ميفهمند و همچنان با ارائه فضاي داخلي راحت و آرام، موردتوجه عموم مردم، هستند.
- دوشنبه ۱۷ آبان ۹۵ ۱۴:۴۸ ۳۶ بازديد
- ۰ نظر