پيشنهاد فروش خودرو مدل جيلي امگرند X7

پيشنهاد فروش خودرو مدل جيلي امگرند X7

جيلي امگرند X7 اولين بار در سال 2007 وارد بازار شد و در حال حاضر نيز تنها خودرو شاسي بلندي است كه توسط كمپاني جيلي توليد مي شود. اين شاسي بلند چهار درب به همراه دو رديف صندلي كه پنج نفر را در خود جا مي دهند، نقش مهمي در ميان محصولات كمپاني جيلي و همچنين در بازار ايفا مي كند. جيلي امگرند X7 با يك موتور 1.8 اينچي تواليد مي شود ولي بهتر است كمپاني سازنده به منظور برآورده شدن نياز مشتريان ساخت چند نوع موتور حجيم تر و قوي تر را نيز در دستور كار قرار بدهد.

كمپاني جيلي يكي از بزرگترين خودروسازان چين است و برند هايي مانند Embrand، Englon، Gleagle و حتي خودروساز سوئدي يعني كمپاني ولوو از زير مجموعه هاي آن به شمار مي روند. البته بيشتر محصولات اين شركت ها در كشور چين به فروش مي رسد ولي گويا كمپاني جيلي قصد دارد بازارهاي جديدي از جمله در آمريكاي شمالي به دست بياورد و بهترين برگ برنده آن مي تواند امگرند X7 باشد.

جيلي امگرند X7 يك كراس اوور خانوادگي جمع و جور است شبيه به ميتسوبيشي Outlander Sport و سوبارو XV Crosstrek. اين خودرو از تجهيزات ايمني پيشرفته بهره مي برد، موتوري قوي دارد و طراحي آن توسط تيم افسانه اي Giugiaro انجام شده است.

 

  • طراحي بدنه

مي توان گفت اين خودرو شاسي بلند از لحاظ طراحي در صدر جدول قرار نمي گيرد. البته طراحي بدنه توسط طراحان شركت Giugiaro انجام شده است، همان شركتي كه مازراتي Merak، لانچيا Delta، بي ام و M1 و چندين خودرو ديگر را طراحي كرده است. متأسفانه همين شركت طراحي خودرهايي نظير سوزوكي X 90، شورولت Aveo و دوو Lanos را نيز انجام داده است. بدنه جيلي امگرند X7 طرح سنتي و جعبه مانند يك شاسي بلند سنتي را دارد، با دماغه اي ملايم و تجهيزاتي به درد بخور مانند روف ريل و گلگيرهايي بزرگ.

اگر با دقت بيشتري به جيلي امگرند X7 نگاه كنيد، جزييات بيشتري توجه شما را به خودشان جلب خواهند كرد. شيب شيشه عقب در پشت ستون انتهايي بسيار زيباست، برش هاي بدنه نيز به اين خودرو ظاهري حجيم مي دهد. بزرگ ترين اين برش ها روي گلگيرهاي عقب ديده مي شوند و به قسمت انتهايي امگرند X7 را حجيم مي كنند. البته اين شايد نكته مثبتي نباشد و اگر از نيم رخ به جيلي امگرند X7 نگاه كنيد چنين به نظر مي رسد كه در قسمت انتهايي اش يك "تومور" دارد. شيشه هاي عقب كاملاً عمودي هستند.

 

  • طراحي داخلي

كمپاني جيلي هوشمندانه بر افزايش فضاي داخلي امگرند X7 تمركز كرده است. ظاهر كابين داخلي چشم نواز است و چيدمان خوبي دارد ولي كيفيت مواد اوليه چنگي به دل نمي زند. جعبه داشبورد بزرگ است، جيب هايي كه روي پنل درب ها قرار دارند و محفظه بار روي كنسول فضاي بسيار خوبي براي نگهداري اشياء فراهم مي كند. صندلي هاي عقب نيز به جلو و عقب مي لغزند و در صورت لزوم اجازه مي دهند سطح فضاي بار و سرنشينان عقب تنظيم بشود. نكته مثبت ديگري كه به چشم مي خورد، استفاده از موادي به رنگ روشن بر روي روكش داخلي سقف است. كابين دو رنگ سياه و قهوه اي به يك سقف سفيد ختم مي شود، اين امر روشنايي داخل كابين را افزايش مي دهد و باعث مي شود كابين بزرگ تر به نظر برسد.

 

 

  • قدرت و عملكرد موتور

تأمين نيروي پيشران جيلي امگرند X7 را يك موتور چهار سيلندر 2 ليتري بر عهده دارد كه مي تواند 139 اسب بخار نيرو و حدود 177 نيوتم متر گشتاور توليد كند. تاكنون صفر تا صدي براي اين خودرو ثبت نشده است ولي عدد 12 ثانيه زياد دور از انتظار نيست. حداكثر سرعت نيز به 168 كيلومتر بر ساعت مي رسد. گيربكس استاندارد يك گيربكس پنج دنده دستي است و گيربكس 6 دنده اتوماتيك به صورت سفارشي در اختيار خريداران قرار مي گيرد. شايد موتور استاندارد رضايت بيشتر مشتريان را به دست نياورد ولي يك موتور قوي تر نيز قابل سفارش است كه قادر است 162 اسب بخار نيرو و 219 نيوتن متر گشتاور توليد كند. اين موتور قوي تر در كنار يك گيربكس هفت دنده اتوماتيك قرار مي گيرد.

 

 

رقبا

  • مزدا CX-5

مزدا CX-5 يكي از محبوب ترين كراس اوورهاي جمع و جوري است كه در بازار آمريكا به فروش مي رسد. ابعاد آن شباهت زيادي به ابعاد جيلي امگرند X7 دارد و دو موتور 155 و 184 اسب بخاري نيز براي آن به فروش مي رسند. نكته مهم تر اين است كه از نظر بيشتر مشتريان، مزدا     CX-5 ظاهري زيبا و منحصر به فرد دارد و هندلينگ آن نيز اسپرت تر است. البته قيمت آن در مقايسه با قيمت جيلي امگرند X7 بالاتر است و از اين لحاظ، جيلي برگ برنده را در دست دارد.

  • كيا اسپورتيج

محصولات كمپاني هاي كيا و هيونداي كمترين قيمت ها را دارند و به تازگي با ارائه محصولاتي ارتقاء يافته جاي خودشان را در بين پرفروش ها باز كرده اند. كيا اسپورتيج نمونه اي عالي براي اين است كه كمپاني كيا چطور يك برند قديمي برداشته و با آن وارد بازار رقابتي كراس اوورهاي مجهز شده است. وقتي صحبت از قدرت موتور پيش بيايد، كيا اسپورتيج مزدا و جيلي را پشت سر مي گذارد. موتور پايه كيا اسپورتيج يك موتور 2.4 ليتري است با 182 اسب بخار نيرو و 240 نيوتن متر گشتاور. يك موتور قوي تر 2 ليتري و مجهز به توربوشارژر كه قادر است 260 اسب بخار نيرو توليد كند.

 

 

  • نتيجه گيري

جيلي امگرند X7 خودرو منحصر به فردي است كه مي تواند مشتريان زيادي در ايالات متحده به دست بياورد. اين خودرو توانايي آن را دارد تا از فروش خوبي برخوردار باشد و از آن جايي كه كمپاني هاي هيونداي و كيا عزم خودشان را جزم كرده اند تا خودروهايشان را ارتقاء بدهند، يك خلاء بزرگ در حوزه خودرهاي ارزان قيمت به وجود خواهد آمد. شايد جيلي امگرند X7 زياد زيبا و چشم نواز نباشد ولي از لحاظ قيمت براي اين كمپاني چيني كار دشواري نخواهد بود كه هزاران دستگاه از آن را در آمريكا به فروش برساند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.